BloggerTheme

امروز: یادبود رهبر فقید بلوچستان در سرتاسر بلوچستان

5 تومشان 1391
26 اگست 2012

امروز یکشنبه 26 اگست ، مراسم یادبود ششمین سالگرد شهادت سردار نواب اکبر بگتی ، رهبر فقید بلوچستان و جنبش مبارزین بلوچ در سرتاسر بلوچستان پاکستان گرامی داشته شد.

حزب جمهوری خواه بلوچ و حزب جمهوری وطن امروز را اعتصاب سرتاسری در بلوچستان اعلام کردند . اعتصاب توسط احزاب دیگر منجمله جبهه ملی بلوچ ، حزب ملی بلوچستان ، حزب ملی National Party ، جماعت اسلامی ، حزب ملی عوامی ، حزب مسلم لیگ و ارگانهای اقتصادی بلوچستان نیز مورد حمایت قرار گرفته است .

بهمین مناسبت تدابیر شدید امنیتی در مرکز ایالت در کویته و مناطق مهم دیگر ایجاد شده است و حضور گسترده نیروهای سپاه مرزی بلوچستان و پاسبانان بلوچستان در اقصی نقاط ایالت بشدت احساس میشود .

شهید سرفراز نواب اکبر بگتی در تاریخ 26 اگست 2006 در منطقه کولو بلوچستان در جریان یک عملیات گسترده ارتش پاکستان بشهادت رسید .کشته شدن سردار نواب تاثیرات بسیار مهمی در جهت مبارزات ملت بلوچ ایجاد کرد و موجب گستردگی این جنبش شد.

پس از آن حادثه اکثریت مردم بلوچ خواهان دستگیری و مجازات عاملان قتل سردار نواب شده اند اما تاکنون پاسخی از سوی حکومت فدرال دریافت نشده است .


نواز شریف: مرگ سردار بگتی پیکر فدراسیون پاکستان را درهم شکسته است
در مراسم بزرگداشت رهبر شهید بلوچستان نواب اکبر بگتی ، نوازشریف رهبر حزب مسلم لیگ پاکستان در بیانیه ای که منتشر شده گفته است: ما امروز زخم عمیقی را بیاد می آوریم که در زمان دیکتاتوری پرویز مشرف بر ما تحمیل شد . در این روز یک دیکتاتور ترسو ، سیاستمدار شجاع پاکستان و رهبر وطن پرست بلوچ را بیرحمانه بقتل رساند .

نواز شریف گفت : سردار بگتی تمام عمر خود را صرف ترویج دموکراسی و مبارزه با قوانین تبعیض آمیز نمود . همواره هدفش منافع ملی بود و هیچگاه در برابر دیکتاتوری سر خم نکرد .او سیاستمداری صادق و میهن پرست بود و مرگ او پیکره ی فدراسیون پاکستان را تضعیف نمود و موجب تشدید محرومیت در بلوچستان شد .

«اگر سردار نواب کشته نمیشد بلوچستان هرگز با اوضاع بحرانی کنونی مواجه نمیشد . او تمامی عزمش کمک به جوانان برای تقویت فدراسیون پاکستان و دستیابی به حقوق مردم بلوچ بود.»

وی اضافه کرد : ما خواهان دستگیری و مجازات عاملان این جنایت برای جلوگیری از تکرار اینچنین فجایعی هستیم.

0 Response to "امروز: یادبود رهبر فقید بلوچستان در سرتاسر بلوچستان"

ارسال یک نظر